Waarom BroodenTomaat Mucho Gusto Tours werd

Waarom van naam veranderen als je bedrijf al 5 jaar goed draait en je tevreden klanten hebt?

Je kan het al raden… Van naam veranderen als bedrijf is echt een grote beslissing.

Geloof me, ik ben niet over één nacht ijs gegaan toen BroodenTomaat Mucho Gusto Tours werd.

Een beetje achtergrond : 

BroodenTomaat werd gesticht in 2013 door Ingeborg. Zij startte meteen met unieke privé rondleidingen in Barcelona. De naam BroodenTomaat is de vertaling van een Catalaans tapas gerechtje dat eigenlijk de basis vormt van een tapas avond : pan con tomate of op zijn Catalaans… Pa amb tomàquet.

In 2018 nam ik als gids het roer van Ingeborg over. Met vele tevreden klanten in België en Nederland, intussen ook naamsbekendheid, en een goeie online positie was er op zich geen reden om de naam te veranderen.

Het kostte een paar maanden wikken en wegen, verschillende scenarios aftoetsen en overleg plegen. Maar beetje bij beetje voelde ik me zekerder van de beslissing. Nu we bijna 3 maanden verder zijn en Mucho Gusto Tours als merk begint te leven, kan ik alleen maar bevestigen dat het een goeie beslissing was.

En toch!

Waarom van naam veranderen?

Als nieuwe eigenaar moet je je eigen plekje vinden, en ook je eigen accenten kunnen leggen. Een nieuwe naam was dus zeker geen prioriteit op zich voor mij, maar de accenten die ik wil leggen maakten de naamsverandering een must.

  1. Als Nederlandstalig bedrijf is het logisch dat onze meeste klanten uit België en Nederland komen. Maar om te blijven groeien als bedrijf en om de uitgebreide talenkennis van onze gidsen te benutten, willen we ook graag Spaanse, Franse of Duitse klanten aantrekken. Met de naam BroodenTomaat hadden we moeite om die reizigers te bereiken.Een Spaanse naam die veel mensen kunnen uitspreken dus : Mucho Gusto Tours!

  2. Mucho Gusto betekent : Aangenaam. Dat klinkt opgewekt, straalt energie en dankbaarheid uit. Dit zijn kenmerken waar ik de gidsen en mezelf in herken! We vinden Barcelona fantastisch, zijn enorm blij dat we hier wonen en werken en willen onze kennis heel graag met je delen. Voor mij was het belangrijk om die open houding mee te geven in de naam!

  3. Het eerste bedrijf dat ik oprichtte heet Mucho Gusto Accessible Travel en organiseert rolstoeltoegankelijke reizen naar Barcelona :  www.muchogustotravel.be Dit is dus een rolstoelvriendelijke lijn van het bedrijf Mucho Gusto.

De gidsen en ik zijn alvast helemaal mee en enthousiast  over de nieuwe naam.

En jij? Heb jij ooit een bedrijf van naam veranderd? Laat zeker weten wat jij van de naamsverandering denkt door hieronder een comment te plaatsen.


private tours barcelona

Liefs, Esther!

#barcelona #BroodenTomaat #muchogustotours #privétoers

0 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven